FrågaARBETSRÄTTÖvrigt 06/11/2021

Skolfråga?

Hej! skulle jag kunan få en sammanställning av Brittaniadomen?

Lawline svarar

Hej! Först och främst - tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Sen måste jag tyvärr säga att vi på Lawline som regel inte svarar på s.k. skolfrågor, som är föremål för uppgifter eller examinationer i skolan (vilket jag tolkar din fråga som).

Därmed rekommenderar jag dig att söka upp målnumret för Britanniadomen (AD 1989 nr 120) och läsa domen för att få en överblick om vad fallet handlar om.

Annars, om detta inte är en fråga som är föremål för ett skolarbete, är du varmt välkommen att skicka in frågan på nytt.

Och om du har fler frågor eller funderingar, är det bara att skriva in till oss igen!

Vänliga hälsningar,

Cornelia NilssonRådgivare