FrågaARKIVÖvrigt03/05/2007

Hur hittar man rättsfall?

Hej Ja det var verkligen en fin service det här. Om man vill leta domar i rättstvister - hur bär man sig lämpligast åt då? Tack, tack

Lawline svarar

Hej! För att leta domar kan du lättast gå till närmaste bibliotek, för där samlas alla rättsfall i samlingsverk. Det förutsätter givetsvis att du vet vilket specifikt fall du letar efter. I annat fall kan du gå in på riksdagens hemsida http://www.riksdagen.se/ . Skriv in "rättsfall" i sökrutan, klicka på fliken där det står rättsfall. Du kommer då till en sida som hänvisar dig till andra websidor, där du kan söka rättsfall genom specifika sökord, exempelvis "stöld". Med vänlig hälsning,
Alexandra PalmérRådgivare