FrågaARBETSRÄTTÖvrigt 16/07/2017

Avstängt mail-konto

Mitt mail konto på jobbet har stängs ner utan min vetskap. Är detta lagligt...Jag har inte gjort något.

Lawline svarar

Hej, och tack för att du har vänt dig till Lawline med din fråga!

Mail-konto
Eftersom orsaken till varför ditt mail-konto har stängts ner är okänd bör du i första hand vända dig till IT-avdelningen på företaget för att se vad de har att säga. Rör det sig om ett tekniskt problem får de då vetskap om det och förhoppningsvis kan de åtgärda problemet direkt. Du kan även vända dig till din arbetsgivare och fråga hur det kommer sig att ditt mail-konto är avstängt. Är du medlem i facket råder jag dig även att vända dig till dem.

I de fall du vill få ytterligare rådgivning av oss kan du boka in en tid med en av våra jurister på Lawline Juristbyrå, klicka här.

Jag hoppas att du fått svar på din fråga. Om du undrar något mer är du välkommen att kontakta oss igen.

Vänligen,

Emma FurwedRådgivare