Felangivet namn i uppehållstillståndskortet

Hej undra om att uppehållstillståndskortet namnet en av bokstav saknas kommer bliv problem när man resa.

Lawline svarar

Hej,

Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga.

Det är viktigt att ditt namn är rätt på uppehållstillståndskortet. Det ska dessutom vara samma namn som du har på ditt pass. Om det står fel namn på kortet måste du besöka Migrationsverkets kontor eller en ambassad och ändra detta. Ta med ditt pass och gör ett nytt uppehållstillståndskort. Om namnet är fel kan du dessvärre få problem om du någon gång skulle resa ut ur Sverige och sedan ska komma tillbaka. Du kan läsa mer om detta här.

Återkom till oss om du har fler frågor,

Med vänlig hälsning.

Lawline RådgivareRådgivare