FrågaPROCESSRÄTTÖvrigt27/08/2018

Hur inleder man ett förfarande i Stockholms Handelskammares skiljedomsinstitut?

Hej, vi har en bekant i ett annat land som undrar följande.

How to submit a case to the Arbitrage Court of the Chamber of Commerce of Sweden.

Lawline svarar

Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Jag antar att er bekant menar Stockholms Handelskammares Skiljedomsinstitut (The Arbitration Institute of the Stockholm Chamber of Commerce (SCC)). Om det stämmer så finns det information på SCC hemsida om hur man inleder ett förfarande, länk nedan:

Svenska

Engelska

Hoppas ni fick svar på er fråga!

Med vänlig hälsning,

Jesper ForsgrenRådgivare