Möjligheten att begära ut en dom

Kan jag få svar ett faderskaps mål från 1948 från tingsrätten i Eskilstuna

Lawline svarar

Hej! Tack för att du har valt att vända dig till Lawline med din fråga!

Jag tolkar din fråga som att du vill begära ut ett mål från Eskilstuna TR, som rör ett fall från 1948. I Sverige råder full offentlighet för domar, det är således möjligt att begära ut domar. Det är dock inte säkert att denna dom är bevarad. Jag råder dig att ta kontakt med Eskilstuna TR och fråga om denna dom fortfarande finns tillgänglig. Lycka till!

Jag hoppas att jag med detta har besvarat din fråga!

Vänliga hälsningar,

Ellinor BookRådgivare