FrågaSKADESTÅNDSRÄTTÖvrigt25/09/2017

Nya uppgifter i försäkringsärende

vi gjorde en polisanmälan för en skada på vår bil, som vi uppfattade hade hänt på en parkering. Efter två veckor kom det fram att det var en grannes barn som råkat skrapa bilen med en kärra. Skadan skedde alltså på en annan plats och nu känd person.

Gör man då en ny polisanmälan till polis och försäkringsbolag?

Lawline svarar

Hej och tack för din fråga!

Det är inget som förändrar skaderegleringen i fråga då det verkar som att er försäkring gäller för båda fallen men det är lika bra att upplysa om vad som verkligen hänt ifall det skulle uppstå några frågetecken från försäkringsbolaget kring hur skadan uppkommit. Ring bara upp försäkringsbolaget så kommer de att notera vad som egentligen hänt i erat redan existerande skadeärende. Vidare kan ni eventuellt också försöka komma överens med barnets föräldrar om att de ska stå för självrisken om ni behöver betala en sådan.

Hoppas du har fått svar på din fråga!

Vänliga hälsningar,

Johan LucaRådgivare