FrågaPROCESSRÄTTÖvrigt21/01/2017

Processhjälp

Jag skulle behöva hjälp med att granska ett utlåtande från ARN i en tvist jag haft med ett byggföretag som renoverat mitt badrum. Renoveringen ledde till omfattande fel. I utlåtandet från ARN gav de mig rätt och rådde företaget att, till viss del, betala en ny renovering av badrummet.

Nu skulle jag behöva juridisk hjälp att dels göra ett granskning för att se över mina möjligheter att vinna även i tingsrätten vid stämning och även att skriva denna stämningsansökan. Jag har omfattande dokumentation i fallet och även en granskning från oberoende besiktningsman. Önskar offert för detta jobb och en uppskattning om tid och om personlig kontakt är nödvändig.

Lawline svarar

Hej!

Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Eftersom du vill ha kontakt med våra jurister, och inte studenternas gratisrådgivning, får jag be dig kontakta dem på www.lawline.se/boka eller ringa 08-533 300 04 (Mån-ons 10-16).

Med vänlig hälsning,

Anonym AnonymRådgivare