FrågaKÖPRÄTTÖvrigt25/10/2017

Resebolaget har avbokat resan efter de fått pengarna.

Hej! har köpt en resa till Berlin har betalt resan men fick tillsvars att jag har avbokat resan när dom fick pengarna .Vad ska jag göra?

Lawline svarar

Hej och tack för din fråga!

Jag råder dig att ta kontakt med konsumentvägledaren i din kommun. De kan hjälpa dig att tolka avtal och ge dig specifika råd i just ditt fall, de har också koll på tvingande konsumentlagstiftning och hur du bör agera mot bakgrund av de exakta omständigheterna. Om du vill ha hjälp att söka efter konsumentvägledaren i din kommun så kan du klicka här!

Hoppas att svaret hjälpte dig!

Rickard EssungRådgivare