Anmäla reklamfilm

Hej! Sök på youtube efter fräschare film (2 alt finns)och visas även på tv nu.Jag har en videobutik och som många andra farit illa av nedladdningarna och andra alternativ i flera år, så har kämpat dagligen för att få ihop till lokalhyran!Tar personligt och ännu mera ekonomiskt illa vid mej av reklamen! Ska mina kunder känna sej ofräscha hos mej? Ska jag vara ofräsch då som dagligen arbetar med det? För man kan ju faktiskt inte heller handla i en matvaru butik och veta vart apelsinen rullat, eller att bara friska folk tagit i varor utan att nysa,sedeln du har på dej,biblioteket, pizzan.Listan är oändlig- men Telia,tillråga på allt ett statligt företag riktar sej negativt enbart mot oss videobutiker!Reklamen är låångt under bältet så vad ska jag göra, liten mot stor? mvh/Anna

Lawline svarar

Hej! Reklamombudsmannen kan fälla reklam som är exempelvis osann, diskriminerande eller på annat sätt oetisk. Du kan läsa mer om reklamombudsmannen och hur du kan gå tillväga för att anmäla ditt missnöje här: http://www.reklamombudsmannen.org/anmal_reklam.aspx Med vänlig hälsning,
Lawline RådgivareRådgivare