Uppgifter i belastningsregistret

Om man någon gång blivit dömd, finns uppgifterna alltid kvar om man själv begär uddrag om sig själv enligt personuppgiftslagen?

Lawline svarar

Hej! Nej efter att uppgifterna gallras (5 eller 10 år) så försvinner den, även när du själv begär ut ett utdrag. Uppgiften kommer att arkiveras och på så vis finnas de registrerade men inte på själva utdraget. Med vänlig hälsning
Louise ModinRådgivare