FrågaSKATTERÄTTÖvrigt18/03/2007

Får eget arbete inräknas i inköpspriset för fastighet?

Hej, Jag har sålt ett fritidshus och sitter nu med dekl. och funderar över vad "inköpspriset" innefattar. Huset köptes som byggsats, vilket innebar mycket eget arbete eftersom jag o min bror satte upp det själva. Kan man ta med detta i inköpspriset ? (x antal timmar gånger en timpenning) Mvh Anders Hjalmarsson

Lawline svarar

Hej, Nej tyvärr kan eget arbete inte tas upp alls i beräkningen av inköpspriset. De kostnader du kan ta upp är faktiska kostnader såsom köpeskilling, lagfartskostnader materialkostnader, kostnad för anställd personal m.m. Vänligen,
Rådgivare