FrågaFASTIGHETSRÄTTÖvrigt20/12/2005

Rättsfall om hyrestvist

Hej, är det någon som har hört talas om ett helt färskt rättsfall från hovrätten mellan mobilföretaget Orange och en fastighetsägare. Det skall handla om i vilken stund Orange blir skyldig att börja betala hyra. Har letat överallt men inte hittat något. Skulle kommit i mitten av december 2005.

Lawline svarar

Hej! Rättsfallet heter T 2678-05 och gavs av hovrätten för Västra Sverige den 26 oktober i år. Utgången var att hyran skulle börja betalas då arbetet med basstationen påbörjats och inte från det datum då hyresavtalet började löpa. Vad jag kan se finns domen inte publicerad ännu men om du vill få tag på den rekommenderar jag att du hör av dig till Västra hovrätten på telefonnummer 031-7012200.
Rådgivare