FrågaSKATTERÄTTÖvrigt28/09/2007

Förtagare med F-skatt

Hej! jag har en fråga om F-skatt. Om ett företag skriver att de innehar F-skatt har man ryggen fri då eller bör man kolla upp vederbörande?

Lawline svarar

Hej! Genom att en företagare uppger att de har F-skatt bör du inte undersöka företagaren men om du känner dig osäker eller om det rör större belopp kan det ändå vara bra att kolla upp vedebörande. Vänliga hälsningar
Anna MannRådgivare