FrågaPROCESSRÄTTÖvrigt29/10/2008

Överklaga beslut om husrannsakan

Hur går jag tillväga för att få en överprövning av en rättegång där RB 28:4§ åtsidosatts? Vem tar jag hjälp av?

Lawline svarar

Hej, Ett beslut där rätten bifallit åklagarens yrkande om husrannsakan är ett icke-slutligt beslut, dvs ett beslut som överklagas särskillt i enlighet med RB 49 kap 5§ 6 se här https://lagen.nu/1942:740#A2. Denna överklagan sker genom ditt ombud. Om jag tolkat Din fråga felaktigt är Du välkommen att kontakta oss igen med ett förtydligande av Din fråga. Hälsningar Amanda Wassén
Amanda WassénRådgivare