FrågaFASTIGHETSRÄTTÖvrigt25/05/2009

Formulering av reklamation

Hej, jag behöver skriva en reklamation till förre ägaren av huset som jag köpte juni -08. Anledningen är att en fuktskada har upptäckts i ett källarutrymme. Det har varit en person här från OCAB och som konstaterade att det var fel byggt. Hur formulerar man en reklamation där man yrkar ersättning för kommande renoveringskostnader? Hälsningar

Lawline svarar

Hej, När du ska reklamera är det viktigt att du klart och tydligt anger vad det är för fel och vad du vill göra gällande för påföljd samt vilken ersättning du vill ha. Jag rekommendera även att göra reklamationen skriftligt och naturligtvis att skicka den till förre ägaren så fort som möjligt för att undvika att reklamationsfristen löper ut. Vänligen,
Louise DanielsonRådgivare