Amerikansk arvsrätt

Läste om arv från New York. Gäller samma regler för Chicago? Arvet från min kusin rör sig om 500 000dollar. Men först delas det mellan mor och farsidorna. Farsidan delas sedan mellan 3 syskon, min far och 2syskon. Min fars del kommer att delas mellan 4 syskon, så det blir inte mycket kvar. 2 syskon är avlidna men har barn som lever, ärver de efter sina föräldrar?

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till oss på Lawline med din fråga.

Vi på Lawline är tyvärr inte insatta i amerikansk rätt. Dessutom varierar reglerna mellan delstaterna i USA och reglerna kan därtill också ändras beroende på om testamenten finns. Eftersom det just rör sig om utländsk rätt skulle jag rekommendera att du söker professionell rådgivning från en arvsjurist eller advokat i Chicago.

Vänligen

Ivan VikaloRådgivare