Betala parkeringsböter trots överklagan

Hej jag jag fick en Kontrollavgift av Europark.dk i köpenhamn häromdagen fastän jag betalat avgift och satt denna i rutan som brukligt tiden varade fram till 12:25 under tiden kom en vakt och lappade. Klockan var 11:26 -11:29 som boten utfärdades. Jag har skrivit till Europark och öveklagat och även skickat bilder på boten samt biljetten för betalning. Skall denna betalas eller ej under tiden är frågan? Mvh Tommie

Lawline svarar

Hej och tack för din fråga!

Du bör betala parkeringsboten trots att du överklagar den. Att du betalar boten betyder inte att du godkänt boten, utan detta behöver du göra för att undvika krav från inkasso.

Vänligen,

Linda DavidssonRådgivare