FrågaOFFENTLIG RÄTTÖvrigt13/09/2020

Hur begär man ut gamla domar?

Hur får jag ut mina gamla domar som är äldre en 5 år?

Lawline svarar

Hej, tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga.

Om du söker en dom som avgjorts i svensk domstol kan du beställa den genom att följa den här länken och använda domstolens E-tjänst. För att kunna använda E-tjänsten behöver du ange målnumret eller dina personuppgifter. Ytterligare en möjlighet är att maila domstolen som avgjorde målet och ange målnummer eller dina personuppgifter och be dom maila domen till dig. Att domen är över 5 år gammal saknar betydelse, du kan begära ut den ändå.

Jag hoppas att du fått svar på din fråga, hör gärna av dig om det finns någonting mer vi kan hjälpa dig med.

Aram ShokorRådgivare