Hur får jag betalt?

På grund av en skada var jag tvungen att sluta med mina ridlektioner och ridskolan lovade mig pengarna tillbaka mot uppvisande av läkarintyg. Jag har skickat läkarintyget till dem två gånger nu och skickat både mail och ringt men jag får inga pengar tillbaka. Det är som att de bara ignorerar mina mail och på telefon får jag inget vettigt svar. De ska bara "vidarebefordra" mitt ärende hela tiden. Vad kan jag göra?

Lawline svarar

Hej och tack för att du valt att kontakta Lawline!

Om du behöver hjälp med att få betalt för en skuld kan du ansöka om betalningsföreläggande hos Kronofogden. Det kostar 300 kronor, men det kan du ansöka om att få betalt för också i anslutning till ansökan om betalningsföreläggande. Blanketter och mer information hittar du på Kronofogdens hemsida om betalningsförelägganden, här.

När du gjort det, eller innan du gör det, kan du ju kontakta din ridskola och berätta för dem hur du har tänkt gå vidare, eller har gått vidare om du redan skickat in ansökan.

Hoppas du fick svar på din fråga.

Väl mött!

Sofia NygrenRådgivare