FrågaPROCESSRÄTTRättshjälp04/07/2019

Hur får vi hjälp med att överklaga beslut om rättshjälp?

Hej!

Vi har försäkringsbolag Folksam.

Vi blev nekad till rättshjälp.

Bli behöver rådgivning med överklaga beslut

på grund av det är märklig att de nekar rättshjälp.

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till oss på Lawline med din fråga!

Det skydd som ingår i hemförsäkringen är vad som kallas rättsskydd. Om man inte har en hemförsäkring med rättsskydd finns det i vissa fall möjlighet att få statlig rättshjälp.

Då du inte lämnar någon närmre bakgrund går det tyvärr inte att ge något direkt svar på din fråga. Om du är intresserad av vidare rådgivning är du varmt välkommen att återkomma med en ny fråga till oss. Vill du hellre ha hjälp av en jurist att skriva en överklagan i ärendet, är du varmt välkommen att återkomma till mig per e-post på dennis.lavesson@lawline.se för prisförslag och vidare kontakt.

Med vänliga hälsningar,

Dennis LavessonRådgivare