Hur hittar jag inköpspriset till en bostadsrätt?

Jag är ensam arvtagare av min fars bostadsrätt som nu ska säljas.

Hur räkna ut arvsvinsten då jag inte hittat inköpspriset (för 30 år sen).

Lawline svarar

Hej,

Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Precis som du nämner i din fråga behöver du ta reda på inköpspriset för bostadsrätten för att räkna ut arvsvinsten. Eftersom det gäller en bostadsrätt, så behöver du ta kontakt med aktuell bostadsförening. Är det inte möjligt för föreningen att bistå med detta, får du vända dig till Lantmäteriet med ditt ärende.

Hoppas det var svar på din fråga!

Vänligen,

Natalin KabroRådgivare