Kan Lawline hjälpa till med att upprätta testamente?

Hej. Min hustru gick bort för 4 år sedan. Vi har 3 gemensamma barn. 2 av dem hade min hustru när vi träffades. Men jag har för många år sedan adopterat dem. Så de räknas vad jag förstår som gemensamma. Ett av barnen har vi sedan många år ingen kontakt med. Kan ni upprätta ett testamente där det barnet endast får ut sin laglott när jag avlider? Räcker det med att maila deras personnummer och namn? Blir det isåf 2995kr? Med vänlig hälsning, N.N.

Lawline svarar

Hej,

Tack för att du vänder dig till Lawline för juridisk rådgivning.

Jag förstår din fråga som att du undrar om Lawline kan hjälpa dig att upprätta ett testamente och, i så fall, till vilket pris.

Lawline erbjuder en rad olika juridiska tjänster och kan vara behjälpliga med rättslig rådgivning för såväl privatpersoner som för företag. Detta inbegriper de allra flesta juridiska utmaningar man kan tänka sig, bl.a. upprättande av testamente. Ett sådant upprättas till fast pris och i enlighet med dina istruktioner (t.ex. att en eller flera brötsarvingars arvsrätt ska begränsas till deras laglott). För närmare information om pris och hur själva processen ser ut läs vidare här. I den mån du har ytterligare frågor kan du även kontakta vår juristbyrå, förslagsvis via telefon (se kontaktuppgifter nedan). De kan hjälpa dig vidare i ditt ärende.

Kontaktuppgifter till vår telefonkontakt:

Telefon: 08-533 300 04

Öppettider: Mån-fre kl. 10.00-16.00

Vänligen,

Lawline RådgivareRådgivare