Kolla gärna din inkorg

Min svärmor dog 2018. Hon hade två söner varav en är min man. Några månader senare dog även den andre sonen. Han bodde i Spanien och när vi kom dit till begravning sa hans sambo att de varit gifta i 19 år. Hon visade en "svart bok" med stämplar som skulle bevisa detta. Bouppteckningen efter honom gjordes i Spanien. Nu ska arvskifte göras efter min svärmor. Enligt skatteverket registrerades aldrig min svågers äktenskap i Sverige. Där står han som änkling (vilket han var från sitt första äktenskap).

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till oss på Lawline,

Din ärendebeskrivning saknar en uttrycklig fråga. Jag har därför skickat ett förslag till dig i ett separat och nyligen utskickat mail.

Önskar trevlig helg.

Vänligen,

Jacob BjörnbergRådgivare