Transportstyrelsen - Omprövning av taxilegitimation

hej 2007 börj jag köra taxi då va jag sjukpansonär . har haft eplepsid men är anfalsfri mer en 10 år , frågade min nevrulog om jag kunde börja köra taxi han sa att det går bra och han skrev läkarintyg som jag sände till länsstyrelsen och fick okej från dom . 2010 sända jag in nya intyg ock fick ok , skule komma in med nytt intyg intyg 2012 men glömde bort det . så den 20/5- 2014 drog transportstyrelsen in mitt taxiförare leg böhöver hjälp att få till backa det har begärt om prövning av det. har varit anfalsfri sen 1996 och äter inga mediciner . vh

Lawline svarar

Hej! Tack för att du vänder dig till Lawline.

Jag förstår den uppkomna problematiken men dessvärre uppfattar jag inte vad det är, mer specifikt, du behöver hjälp med. Har du omprövat och väntar på att beslut ska fattas är det inte mycket vi på Lawline, eller någon annan juridisk rådgivare heller för den delen, kan bistå dig med.

Om du behöver hjälp med att författa din omprövning finns det vissa enkla saker som du bör tänka på för att öka dina möjligheter till att återfå din lagliga rätt att köra ett taxifordon. Du bör beskriva hur och varför du inte har inkommit med ett nytt intyg. Det finns säkert en förklaring till det. Vidare är lämpligt att på ett utförligt sätt ange frånvaron av ytterligare epilepsianfall. Var tydlig, ärlig och använd ett enkelt språk.

Lycka till!

Med vänlig hälsning,

Henrik HolménRådgivare