FrågaFASTIGHETSRÄTTÖvrigt26/06/2021

Vad kan man göra åt att grannen har stökig fest?

Vad gäller om grannen har fest som blir stökig o högljudd?Gäller villa som gränsar till 2 andra villor inom 3 m!

Lawline svarar

Hej! Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga! Jag tolkar det som att en granne i ert villaområde haft en stökig och högljudd fest och du undrar vad du kan göra åt saken.

Svaret på din fråga är dessvärre att ni inte kan göra något åt att er granne har fest. Ni bor i villor vilket gör det svårt att göra något åt störningar. Hade ni och grannen istället bott i ett flerfamiljshus med boendeform hyresrätt eller bostadsrätt hade det funnits åtgärder att vidta, men när ni bor i villa finns det inga sådana möjligheter.

Hoppas att du fått svar på din fråga!

Med vänliga hälsningar,

Nicolina AbaasRådgivare