Antal bostadsrätter man max får äga inom samma brf

Jag har läst mig till på andra sidor och Era tidigare frågor att man kan äga en eller flera borätter inom en som samma Brf.

Men i fallet om en Brf består av endast 3 borätter (minimum för bilda Brf) gäller det även då?

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Det finns ingen nuvarande lagstiftning kring hur många bostadsrätter man får lov att äga som privatperson, och för att besvara din fråga så kan du äga flera bostadsrätter inom samma förening om stadgarna tillåter det. Så jag rekommenderar att du tar en titt på stadgarna för föreningen!

Jag hoppas att jag lyckats besvara din fråga!

Mvh,

Stefan BlomqvistRådgivare