Fråga om man får ha en hyreslägenhet även om man har ett hus

Hej,

Jag har en hyreslägenhet i Stockholm

Jag har nu blivit delägare i ett hus i Uppsala och tänkte skriva mig där men jag har mitt arbete i Stockholm och behöver ha en övernattningslägenhet i Stockholm då jag jobbar sent ibland.

Får jag ha kvar min hyreslägenhet i Stockholm även om jag har ett hus i Uppsala med min sambo?

Lawline svarar

Hej och tack för du vänder dig till Lawline med din fråga. I lagen finns det inget hinder som gör att man inte får äga en villa och en bostadsrätt samtidigt.

Vänliga hälsningar,

Ashtar BrikhaRådgivare