FrågaFASTIGHETSRÄTTKöpavtal30/09/2023

Hjälp med köpeavtal

Hej. Kan ni skriva köpeavtal/köpekontrakt gällande köp av mark. Bara mark, inte med fastigheter. Vi ska köpa en åker och en och en halv hage samt en ladugård och ett skjul som ligger på denna mark. Vi har kommit överens med grannen att köpa denna del av hans mark och få över till oss. Hanterar ni markköpsavtal?

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till oss på Lawline med din fråga.

Vi kan absolut hjälpa till med att skriva ett köpeavtal. Du kan höra av dig direkt till vår jurist Anton Berlin. Du kan nå honom på telefonnummer 073-504 56 91 eller på mailadress Anton.Berlin@lawline.se.

Vänligen

Ivan VikaloRådgivare