Kräva hyresvärd på alternativt boende

Kan jag hyra hotellrum och kräva värden står för kostnaden? Utan värme/varm vatten sen 20/12

Lawline svarar

Tack för din fråga.

Dessvärre är det inget man kan kräva av hyresvärden på grund av avsaknaden av värme och vatten. Däremot kan du ha rätt till hyresnedsättning, om det inte handlar om ett från hyresvärden företaget underhåll som också då kan vara bortavtalat i ditt hyresavtal. Denna hyresnedsättningsfråga tycker jag du skall lyfta snarast med din hyresvärd för att se hur denne ställer sig till detta. Återkom gärna på info@lawline.se om det inte artar sig som önskat.

Vänligen,

Martin PerssonRådgivare