Tolkning av vidimeringskrav

Jag tror min fråga gäller fullmakt – eller rätt att företrädda någon

Har svårt att fatta vad menas med:

"När ett underlag består av ett intyg måste alltid en bevittnad kopia av giltigt identitetshandling på den person som har skrivit intyget bifogas"

Betyder: att när jag ber om ett intyg – får den – underskriven av en tjänsteman som jobbar där – måste jag be honom att vissa att hen har rätt att intyga och skriva under – och sedan be hen att legitimera sig och be en till som ska bevittna att det är hen som har legitimerat sig

Stor TACK på för hand

Lawline svarar

Hej

Tack för att du vänder dig till Lawline!

Det verkar som att du tolkat det rätt. Eftersom det är taget ur kontext är det emellertid svårt att göra en mer grundlig och korrekt tolkning av texten. Om det är ett företag eller en myndighet som skrivit det bör du kontakta dem för vägledning och svar på just denna fråga eftersom det är de som ställt det aktuella vidimeringskravet.

Hoppas du fick lite hjälp med din fråga!

Bästa hälsningar

Ahmet ErcinRådgivare