God man som missköter sig

Hej!

Var väcker jag talan om skadestånd då det gäller god mans uppdrag vid felaktiga uttag från uppdragsgivarens konto? Även uttag från kontot då godmanskapet upphört?

Frågande dotter

Lawline svarar

Hej,

Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga. Jag tolkar din fråga som att du vill jag berättar vem du ska vända dig till om en god man missköter sig.

Ansvarig för god man

Om du är missnöjd med en god man eller en god man missköter sig ska du vända dig till överförmyndaren i kommunen. Utifrån uppgifterna i din fråga är det vad jag kan säga just nu. Du är välkommen att höra av dig igen om du fortfarande har frågor utifrån just dina omständigheter.

Jag hoppas att du känner att du har fått svar på din fråga!

Med vänliga hälsningar,

Felix HöglundRådgivare