Narkotikaprov visade positivt, får polisen kalla mig på förhör?

Hej, blev stoppad av polisen och de tyckte att jag verkade slö och att mina ögon var röda. (har ganska kraftig pollenallergi) De tog in mig på drogprover med misstankar om:

Ringa narkotikabrott eget bruk

Ringa narkotikabrott innehav

Drograttfylleri

Efter testerna (blod och urinprov) fick jag köra vidare eftersom de inte hittade något. Nu cirka två veckor senare kom det hem ett brev om att de ville hålla förhör igen. Undrar vad syftet med detta är eftersom de ej hittade något alls i proverna.

Lawline svarar

Tack för att du vänder dig till oss på Lawline med din fråga.

Detta är en väldigt märklig situation, jag kan tyvärr inte hjälpa dig då jag inte vet vad polisen grundar sin information på. Men om det är såsom du säger, dvs att det inte hittade några spår efter droger i ditt blod så borde du vara lugn.

Om du vill ha kontakt med någon av våra mycket duktiga jurister för att eventuellt ta denna fråga vidare så kan du boka en tid här.

Vänligen,

Maryam NaqqarRådgivare