Polisanmälan

Hur ska man gör man en anmälan på någon som säljer narkotiklasad medicin ?

Lawline svarar

Hej och tack för att du ställer din fråga till Lawline!

Om du misstänker att någon begår ett brott, t.ex. olovligen säljer narkotikaklassat preparat ska du anmäla det till polisen, enklast kan en polisanmälan göras genom att du ringer till polisen per telefon på 114 14 eller genom på polisens hemsida (här).

Det är sedan polisen som går vidare med en undersökning där de tar reda på om det är något olagligt som sker/ har hänt.

(För akuta ärenden ring 112).

Har kan du fler frågor kan du mejla in till oss igen eller ringa oss på vår telefon 08 533 300 04 på vardagar mellan 10-16.

Hälsningar

Robin UddénRådgivare