FrågaSTRAFFRÄTTÖvriga brott31/01/2016

Anmälan av brott

Om någon förfalskat sin makes underskrift på en fullmakt och sedan tömt alla tillgångar som fanns. Vad kan man göra då?

Lawline svarar

Hej och tack för din fråga.

Ett kortfattat svar på din fråga är att du bör kontakta Polisen eftersom det du beskriver är brottsligt. Om det sedan finns tillräcklig bevisning mot personen i fråga kan denne sedan åtalas och eventuellt dömas. Hur du praktiskt går till väga för att anmäla ett brott till Polisen kan du läsa mer om (här).

Hoppas du fick svar på din fråga.

Vänligen,

Lawline RådgivareRådgivare